Boom-bada-boom! Gandesc din nou si... iese fum

luni, septembrie 04, 2006

I. 2 B, X NOT 2 B: That is (only) the (first) question

Am sa incep o serie de posturi cu o tema ceva mai abstracta. Am purtat o serie de discutii care, daca n-au reusit sa ma lumineze, au reusit cel putin sa-mi exerseze putin intelectul in anumite planuri. M-am gandit foarte mult si parca incep sa intrevad un rezultat la problema care ma tot framanta. Pe de alta parte, sper foarte mult sa nu o iau razna...

As putea spune ca am avut o revelatie dar m-as pozitiona cam departe de intelesul acestui cuvant. Pot spune ca demersul meu ia forma unei deductii logice dar, din pacate, inca n-am ajuns la nici un rezultat matematic. Tot incerc sa-mi pun gandurile in ordine insa aria puzzle-ului este foarte intinsa si drumul e abia la inceput.

Mi-am dat seama ca daca incerci sa gandesti simplu si te duci direct la esenta si concluziile le poti trage mai usor si pasii sunt mai rapizi. Sunt insa trist pentru ca nu vad nici o siguranta nici in ipoteza problemei si nici in concluzia ei, oricare ar putea fi aceasta.

Pe scurt... Ma bantuie o idee fixa rau si asta nu de ieri, de azi... Se poate sa fi zacut in mine dintotdeauna sau, cel putin, de la descoperirea constiintei de sine. O tot repet de un timp si parca, de fiecare data cand o fac, capata mai mult contur.

Pentru blog voi folosi mai putine cuvinte pentru ca sper ca cineva sa citeasca si posturile acestea si nu as vrea sa-l descurajez de la inceput cu aberatiile mele prezentate la scara larga.

Problema are doua puncte care ar trebui demonstrate in urmatoarea ordine:

  • Problema existentei: Lumea asta care se desfasoara in jurul nostru e reala? Sau doar o simpla amagire? Omul e centrul universului? Sau e o numai inchipuire efemera?
  • Problema scopului: Daca lumea noastra exista si realitatea pe care o percepem e valida, care este scopul lor? Care este scopul general al speciei umane? Ce produs finit va avea procesul?

Pe maine!

Niciun comentariu: